Modrá hračka syna .

vozítko s motorem 1,2 8v s šestistupňovou převodovkou

Ypsilon byl jako náhrada za typ Y10 představen v roce 1995. Byl založen na stejné platformě jako Fiat Punto a na výběr bylo ze dvou motorů (1.2 l a 1.4 l). Design auta pocházel z Lancia Styling Centre. V roce 1997 se začal model dodávat s novým motorem 1.2 16v, starší osmiventilový motor 1.2 však zůstával v nabídce i nadále. Dalším novým motorem byl 1.1, který se dodával v základním modelu Elefantino Blu. V roce 1998 se v nabídce objevil model Elefantino Rosso, sportovnější verze s kratšími převody, sníženou světlou výškou a šestnáctiventilovým motorem o obsahu 1.2. Na pařížském autosalonu v roce 2000 byl představen faceliftovaný model. Největší změny se týkaly předních nárazníků, menší změny však byly provedeny na celém autě. Novinkou byla satelitní navigace jako součást příplatkové výbavy. Motory zůstaly téměř nezměněny, byly upraveny pouze řídící jednotky, aby motory vyhovovaly normě Euro 3. Lancia vkládá do nového Ypsilonu velké naděje. Měl by být jedním z hlavních představitelů současných modelů, které by měly pomoci firmě dostat se z pozice krachující firmy opět na výsluní. Ypsilon je představitelem kategorie luxusních miniautomobilů, která jsou v současnosti vysoko v kurzu a stále se vyvíjí.

Motory

Výkon

Krout. moment. Zrychlení 0-100 km/h Max. rychlost
benzínové        
1.1

54 koní/5500 ot.

86 Nm/5250 ot. 15 s 150 km/h

1.2 8v

60 koní/5500 ot.

98 Nm/3000 ot. 13.3 s (automat 17.5 s) 160 km/h (automat 150 km/h)

1.2 16v

86 koní/6000 ot.

113 Nm/4500 ot. 10.9 s 177 km/h

1.4 12v

80 koní/6000 ot.

112 Nm/3250 ot. 12.4 s 170 km/h