Lancia Thesis je osobní automobil vyšší střední třídy vyráběný lety 2002 až 2009.
Sériový automobil byl představen na Ženevském autosalonu v březnu 2001 a interiér se ukázal poprvé na Frankfurtském autosalonu. Prodeje začaly v červnu 2002 v Itálii, prodeje v jiných zemích začaly krátce poté.
Lancia Thesis, asi poslední model který byl samostatný a jedinečný a tak samozřejmně ho nelze nemít. Alespoň se občas svézt.
V roce 2004 byl představen na Ženevském autosalonu o 60 cm delší prototyp, vyrobený firmou Stola S.p.A. a byl pojmenován "Stola S85" na oslavu 85. výročí společnosti. Automobil byl vybaven světlým koženým interiérem a elektricky nastavenými zadními sedadly. Automobil měl také minibar, GPS navigaci, internetové připojení, fax a DVD přehrávač. Automobil byl vybaven motorem o výkonu 170 kW (230koní) a s výbavou vážil 2030 kilogramů a nejvyšší rychlost byla 230 km/h.
Lancia osadila Thesis pětiválci a šestiválci z produkce Fiatu a Alfy Romeo. Naftový pětiválec 2.4 jtd, benzínové pětiválce 2.4 a 2.0 turbo, Benzinový vidlicový šestiválec o objemu 3.0, později upravený na 3.2 litru, je poslední verzí legendárního motoru V6 Busso z dílny Alfy Romeo výhradně s automatickou převodovkou,
Motor | Výkon kW/HP | Palivo | Výroba (měsíc/rok) |
---|---|---|---|
3.2 V6 (3179 ccm) | 169/230 | benzín | 5/2003 - 7/2009 |
3.0 V6 (2959 ccm) | 158/215 | benzín | 7/2002 - 7/2009 |
2.0 TURBO (1998 ccm) | 136/185 | benzín | 7/2002 - 7/2009 |
2.4 D MULTIJET (2387 ccm) | 136/185 | nafta | 4/2006 - 7/2009 |
2.4 JTD (2387 ccm) | 129/176 | nafta | 5/2003 - 7/2009 |
2.4 (2446 ccm) | 125/170 | benzín | 7/2002 - 7/2009 |
2.4 JTD (2387 ccm) | 120/163 | nafta | 9/2003 - 7/2009 |
2.4 JTD (2387 ccm) | 110/150 | nafta | 7/2002 - 7/2009 |
Thesis jako papamobil
pancéřová ve službách vlády
Zdroj dílů