Lancia Thesis je osobní automobil vyšší střední třídy vyráběný lety 2002 až 2009. 

 

Sériový automobil byl představen na Ženevském autosalonu v březnu 2001 a interiér se ukázal poprvé na Frankfurtském autosalonu. Prodeje začaly v červnu 2002 v Itálii, prodeje v jiných zemích začaly krátce poté.

Lancia Thesis, asi poslední model který byl samostatný a jedinečný a tak samozřejmně ho nelze nemít. Alespoň se občas svézt.

Lancia Thesis bicolore DoVa Vanik

Lancia Thesis bicolore 2,4 JTD

 

limuzína Lancia Thesis zlatá bicolore

 

Lanciat Thesis tažné zařízení klasikauto.cz

 

 

Lancia Thesis bicolore Itali Beta tools DoVa vanik

 

Lancia Thesis interier

 

 

V roce 2004 byl představen na Ženevském autosalonu o 60 cm delší prototyp, vyrobený firmou Stola S.p.A. a byl pojmenován "Stola S85" na oslavu 85. výročí společnosti. Automobil byl vybaven světlým koženým interiérem a elektricky nastavenými zadními sedadly. Automobil měl také minibar, GPS navigaci, internetové připojení, fax a DVD přehrávač. Automobil byl vybaven motorem o výkonu 170 kW (230koní) a s výbavou vážil 2030 kilogramů a nejvyšší rychlost byla 230 km/h.

 

Lancia osadila Thesis pětiválci a šestiválci z produkce Fiatu a Alfy Romeo. Naftový pětiválec 2.4 jtd,  benzínové pětiválce 2.4 a 2.0 turbo, Benzinový vidlicový šestiválec o objemu 3.0, později upravený na 3.2 litru, je poslední verzí legendárního motoru V6 Busso z dílny Alfy Romeo výhradně s automatickou převodovkou,

Motor Výkon kW/HP Palivo Výroba (měsíc/rok)
3.2 V6 (3179 ccm) 169/230 benzín 5/2003 - 7/2009
3.0 V6 (2959 ccm) 158/215 benzín 7/2002 - 7/2009
2.0 TURBO (1998 ccm) 136/185 benzín 7/2002 - 7/2009
2.4 D MULTIJET (2387 ccm) 136/185 nafta 4/2006 - 7/2009
2.4 JTD (2387 ccm) 129/176 nafta 5/2003 - 7/2009
2.4 (2446 ccm) 125/170 benzín 7/2002 - 7/2009
2.4 JTD (2387 ccm) 120/163 nafta 9/2003 - 7/2009
2.4 JTD (2387 ccm) 110/150 nafta 7/2002 - 7/2009

Thesis jako papamobil

 

pancéřová ve službách vlády 

 

 

 

Zdroj  dílů